۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

مجوز تفتیش عقاید و تجاوز به حقوق دانشجویان با استفاده از بخشنامه

بر اساس بخشنامه منتشرشده توسط معاونت دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي، مسوولان معاونت دانشجويي اين دانشگاه مجاز به بررسي لپ تاپ هاي شخصي دانشجويان ساکن خوابگاه هستند.

اين بخشنامه که با عنوان «چگونگي استفاده از لپ تاپ و کامپيوتر شخصي دانشجويان» در خوابگاه هاي دخترانه دانشگاه علامه پخش شده است شامل هفت بند است که طبق بند يک و دو اين بخشنامه حفظ و نگهداري از لپ تاپ و محتويات داخل دستگاه از جمله فيلم خانوادگي و اطلاعات شخصي به عهده دانشجوست. بند سه و چهار اين بخشنامه استفاده غير اخلاقي از لپ تاپ و دانلود غير مجاز را ممنوع اعلام کرده است. بر اساس بند پنجم دانشجويان موظف شده اند که از بلند کردن صداي موسيقي و فيلم در خوابگاه خودداري کنند. بر طبق بند ششم، دانشجو موظف به رعايت تمامي موازين اخلاقي، شرعي و اجتماعي در استفاده از لپ تاپ است و بند هفت مسوولان معاونت دانشجويي از جمله مسوول خوابگاه را مجاز مي داند که در هنگام ضرورت، نسبت به بررسي دستگاه ها اقدام کنند. معاونت دانشجويي دانشگاه علامه از دانشجويان خواسته است تا با امضاي اين بخشنامه موافقت خود را با آن اعلام کنند.

البته بند هفت اين بخشنامه مغاير با اصول 23 و 25 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مبني بر عدم تفتيش عقايد و لزوم احترام به حريم خصوصي اشخاص است .
 
balatarin.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر