۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

اسلام با شما چه میکند ؟

اگر دقت کرده باشید زندگی حیوانات یک عامل مهم که در زندگی بشر دیده میشود را یا ندارد یا کم دارد و آن رشد و تغییر است. زندگی یک گوسفند بسیار ساده است و خلاصه میشود به علف خوردن و سکس و ریدن و نگهداری از بره ها . 

ولی زندگی آدمها اینطوری نیست، یا بهتره بگوییم نباید باشه، آدمها باید رشد کنند و بهتر بشوند، باید بتوانند افکارشان را تغییر دهند، در غیر اینصورت برده افکار خود هستند و اگر این امکان را از یک انسان بگیرید او را تبدیل به یک حیوان کرده اید. هروقت یک ایدئولوژی رو به یک آدم بدهید و بگویید که هرگز به این ایدئولوژی هم شک نکن، او را به حیوان بودن تشویق کرده اید.

از طرف دیگر اسلام تماماً بر این اساس طراحی شده که حتی مسلمانان فکر شک کردن به اسلام را هم به خودشان راه ندهند . نماز خواندن و رفتارهای تکراری . نمالز خواندن تکراری را انجام دادن به همین دلیل ایجاد شده. احساساتی کردن مردم و به گریه انداختنشون در مراسم دینی هم در همین جهت هست. چند بار تابحال شنیده اید از کسی که به خدا فکر نکن، به دین زیاد فکر نکن کافر میشی! یا دیوانه میشی ؟ افرادی که این حرفها رو میزنند دقیقاً حیوان شده اند. خود قرآن هم گفته که از شک کنندگان مباش، کسانی که شک رو تقبیح میکنند خودشون حیوانند و میخواهند شما را هم حیوان کنند.

به آدمها باید همیشه اینرو توصیه کرد که سعی کنید بیش از بقیه حیوانات آدم باشید.

برگرفته از وبلاگ آرش بی خدا با کمی تغییر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر