۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

شیر یارانه ای بدون سر و صدا 40درصد گران شد !

روزنامه همشهرى از افزایش ۴۰ درصدى قیمت شیر یارانه‌اى خبر داد.


به گزارش همشهری‌آنلاین، اجراى قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در روزهاى آخر هفته گذشته به‌صورت غیررسمى با افزایش ۱۰۰تومانى قیمت شیر یارانه‌اى در سراسر کشور کلید خورد.

این روزنامه افزود: از روز چهارشنبه شهروندانى که براى خرید شیر یارانه‌اى به فروشگاه‌ها مراجعه کرده‌بودند، با درخواست مبلغ ۳۵۰تومان به جاى ۲۵۰تومان براى هر کیسه شیر مواجه شدند . این روزنامه همچنین نوشت:این اقدام در برخى موارد باعث بروز بحث‌هایى بین مردم و صاحبان فروشگاه‌هاى عرضه شیر یارانه‌اى شده است.

====================================

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران با تایید خبر خبرگزاری "مهر" مبنی بر افزایش 100 تومانی قیمت شیر در کشور، دلایل این اقدام را اعلام کرد .
عباس قبادی در گفتگو با مهر با تایید خبر افزایش 100 تومانی قیمت شیر یارانه ای در سراسر کشور، گفت: با این تصمیم، میزان دسترسی مردم به شیر یارانه ای راحت تر خواهد بود، ضمن اینکه عرضه شیر یارانه ای از 2 میلیون تن به 2 میلیون و 500 هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران افزود: افزایش میزان توزیع شیر یارانه ای در کشور موجب صرف زمان کمتر از سوی مصرف کنندگان برای دریافت این کالا خواهد شد، این درحالی است که بسیاری از مردم به دلیل صفهای طولانی موفق به دریافت شیر نمی شدند. اما از سوی دیگر، سقف یارانه نیز محدود است و سطح ثابت یارانه تخصیصی همراه با افزایش توزیع شیر، منجر به افزایش 100 تومانی قیمت شیر می شود.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا رایزنی برای افزایش یارانه شیر صورت نخواهد پذیرفت؟ تصریح کرد: وزارت بازرگانی نقشی در افزایش یا کاهش یارانه ها ندارد و این تصمیمی است که از سوی مجلس گرفته شده است.

قبادی از افزایش واحدهای توزیع کننده شیر در تهران خبرداد و گفت: از این پس مردم می توانند راحت تر شیر یارانه ای را دریافت کنند.
مهر امروز صبح گزارش داد: قیمت شیر یارانه ای در سطح بازار از 250 تومان به 350 تومان افزایش یافته است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر