۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

آرشام پارسی کیست ؟ حقوق دگرباشان چیست ؟

آرشام پارسی، فعال حقوق دگرباشان ایرانی



آرشام پارسی پس از تحصیلات دورهٔ عمومی در دانشگاه یاسوج مشغول به تحصیل در رشتهٔ دامپزشکی شد اما پس از مدت زمان کوتاهی به دلیل مشکلات مالی ناچار به انصراف از تحصیل گردید. در سال ۲۰۰۱ با ایجاد یک گروه اینترنتی به نام رنگین کمان فعالیت‌های خود را برای جامعهٔ دگرباشان ایرانی آغاز کرد.



آرشام در نتیجهٔ فعالیت‌هایی که انجام می‌داد تحت پیگرد قرار گرفت و در اسفند ماه ۱۳۸۳ ایران را به سمت ترکیه ترک کرد و خود را به دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آنکارا معرفی کرد. پس از سه ماه به عنوان پناهنده شناخته شد. دو ماه بعد پروندهٔ او را به سفارت کانادا ارجاع دادند و هشت ماه بعد در تورنتو کانادا مستقر شد و سازمان دگرباشان جنسی ایرانی را به ثبت رسانید.



او در دو فیلم مستند در رابطه با دگرباشان ایرانی شرکت کرده‌است که یکی توسط تلویزیون سی بی سی کانادا و فیلم دیگر به وسیلهٔ پریز شارما ساخته شده‌است. او همچنین در شماری از سمینارها و کمیسیون‌های حقوق بشری از جمله دومین نشست شورای جدید حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو و کمیسیون حقوق دگرباشان جنسی در مونتریال به نمایندگی از سازمان و به عنوان مدافع حقوق دگرباشان جنسی ایرانی شرکت کرده‌است.او بعدها سازمان جدیدی را با نام «ایرانین کوئیر ریلرود» تاسیس کرد. و هم اکنون مدیریت این سازمان جدید را به عهده دارد. این سازمان بیشتر به مسائل پناهندگان دگرباشان ایرانی و نیازهای آنها در طول دورهٔ پناهندگی شان می‌پردازد. او همچنین پس از انتشار آخرین شمارهٔ نشریهٔ چراغ، نشریهٔ جدیدی را به نام ندا، نشریه دگرباشان جنسی ایرانی راه اندازی کرده‌است.

===========================================================

بچه ها آرشام پسر بسیار گلی هست . من چند بار باهاش مکاتبات از طریق ایمیل داشتم و میدونم اون به ایمیل نه تنها من بلکه هزاران ایرانی شخصا جواب میده . اون تا بحال به هزاران ایرانی در خطر مرگ یا مجازات سنگین کمک های بشر دوستانه کرده و یا راه را برای اونها هموار کرده است . آرشام مهعروف ترین ایرانی مدافع حقوق همجنسگرایان در ایران و جهان است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر